معرفی سد الیمالات نور

معرفی سد الیمالات نور
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی گردشگری
  • تاریخ انتشار 2 فروردین 1399

سد الیمالات نور مازندران

آیا می دانید سد الیمالات نور یکی از معروف ترین دریاچه های شمال ایران می باشد؟ آیا تا به امروز نام این دریاچه زیبا و دیدنی را شنیده بودید؟ آیا قصد دارید تعطیلات تابستانی خود را در کنار این دریاچه با طبیعت بکری که دارد بگذرانید؟ در این مقاله می خواهیم در خصوص این دریاچه بی نظیر و باشکوه صحبت هایی داشته باشیم لطفا با ما همراه باشید. کشور ایران دارای تعداد بسیاری دریاچه و سد می باشد که در این میان برخی از دریاچه ها با داشتن زیبایی های بی نظیر در میان گردشگران و مسافران از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشند که سد الیمالات نور از جمله بی نظیرترین دریاچه های شمال ایران می باشد که در استان مازندران واقع شده است. شهر چمستان مرکز بخش چمستان در این شهرستان به شمار رفته و این دریاچه در فاصله ۸ کیلومتری نور به چمستان در جنوب دو راهی واقع شده است. این دریاچه باشکوه و بی نظیر  در یک منطقه ای استوایی در میان درختان سرسبز با چشم اندازهای بی نظیر قرار گرفته است. شرایط اقلیمی این منطقه این فرصت را به مسافران می دهد که در تمام ایام سال به این منطقه سفر کنند البته در نظر داشته باشید که در نیمه دوم سال انتظار آب و هوای نیمه اول سال را نداشته باشید.

درختانی که تا نزدیکی لبه ساحل رشد کرده اند چشم اندازی خارق العاده و دیدنی در این دریاچه به وجود آورده اند گردشگران و مسافران می توانند با حضور و سفر به این منطقه در دل طبیعت به گشت و گذار و در میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده پیک نیک خانوادگی راه اندازند و از آب و هوای بی نظیر این منطقه که وجود سد الیمالات نور بسیار در شرایط اقلیمی این منطقه موثر می باشد، لذت ببرند.

ویژگی های طبیعی سد الیمالات نور

طبیعت سد الیمالات نور به گونه ای جذاب و چشمگیر می باشد که تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد و گردشگران با ساعت ها گشت و گذار در این منطقه گذر زمان را حس نخواهند کرد. طبیعت سبز با درختان و پوشش گیاهی بی نظیر در کنار سد الیمالات نور آرامش خاصی را برای مسافران به ارمغان می آورد. شما می توانید با سفر به این منطقه لحظات رویایی و بسیار نابی را تجربه کنید و هم چنین فرصت ماهیگیری از این دریاچه صاف و زلال را داشته باشید در این دریاچه می توانید ماهی های قرمز عیدی را نیز مشاهده کنید.

از امکانات رفاهی سد الیمالات میتوان به وجود آلاچیق و سوئیت برای اقامت شبانه اشاره کرد , همچنین شما میتوانید با پرداخت هزینه امکان نصب چادر و ایجاد کمپ برای اقامت شبانه را داشته باشید.

ماهیگیری و قایقرانی نیز از دیگر امکانات این منطقه توریستی میباشد

جاذبه های نزدیک سد الیمالات نور

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم دریاچه الیمالات نور با داشتن جاذبه های دیدنی در اطراف خود مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران واقع می باشد از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–    لاویج: گردشگران می توانند با حضور در این منطقه با اقامت شبانه در اطراف دریاچه سری به روستای لاویج بزنند در مسیر دسترسی به این روستا آبشاری به نام حرام او وجود دارد که از جاذبه های این روستا می باشد , همچنین وجود چشمه های آب گرم طبیعی میتوانید یکی از دلایلی باشد که شما حتما از منطقه لاویج بازدید داشته باشید. عسل لاویج نیز از معروف ترین سوغاتی های شمال است.

–    جوربند: یکی دیگر از روستاهای گردشگری این منطقه جوربند می باشد که تا دریاچه نیم ساعت فاصله دارد این روستا را به پارک های جنگلی و دریاچه مصنوعی آن می شناسند. دریاچه جوربند یکی از زیباترین دریاچه های منطقه نور و چمستان میباشد که امکان ماهیگیری نیز در این دریاچه وجود دارد. منطقه جوربند به دلیل موقعیت جغرافیایی که بین دره جنگلی و کوه قرار گرفته است دارای آب و هوایی خنک تر نسبت چمستان و نور است.

برای مشاهده زمین های فروشی در منطقه جوربند کلیلک کنید

–    واز: جنگل واز که از چمستان می گذرد که یکی از جذب ترین دیدنی های این منطقه می باشد. روستای واز در ۲۰ کیلومتری شهر چمستان در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای آب و هوایی خنک و بدون شرجی در تابستان میباشد. مسیر دسترسی به روستای واز کاملا آسفالت میباشد و یکی از پرطرفدارترین مناطق چمستان برای استفاده در ایام تابستان و گرم سال است.



مطالب مرتبط