فیلبند، اقیانوس ابرها

فیلبند، اقیانوس ابرها
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی گردشگری
  • تاریخ انتشار 2 مرداد 1398

منطقه فیلبند مازندران یکی از زیباترین ییلاق های کشورمان می باشد که در استان مازندران واقع شده است. این روستای بی نظیر با داشتن طبیعتی فوق العاده و مناظر خیره کننده یکی از رویایی ترین مناطق در این استان می باشد.

حضور در این روستا بدون شک حال شما را دگرگون خواهد کرد در هنگام طلوع و غروب آفتاب این روستا به زیباترین شکل جلوه می دهد و با منظره ای از دریای ابرها شما انرژی فوق العاده ای را به دست خواهید آورد.

چشمه های کوچک و درختان تنها در دشت های سرسبز این مسیر یکی از زیبایی هایی می باشد که هر بیننده ای را مجذوب خود میسازد که چشمه لار یکی از معروف ترین چشمه های این منطقه می باشد با توجه به این که روستای فیلبند در ارتفاع ۲۳۰۰ متر ارتفاع واقع شده است به روستای بام شرقی مازندران معروف می باشد. همانطور که میدانید طبیعت شمال کشورمان بسیار بی نظیر و مناظره شگفت انگیزی را داشته که منطقه فیلبند مازندران از جمله زیباترین و دیدنی ترین مناطق در شمال ایران می باشد.

روستای فیلبند
روستای ییلاقی فیلبند

آب و هوای منطقه فیلبند مازندران

وصف زیبایی های منطقه فیلبند امری سخت و دشوار می باشد که تنها با حضور در این منطقه می توانید از نزدیک زیبایی های بی نظیر آن را به تماشا بنشینید. علاقه مندان تفریح در فضای سبز و در دل طبیعت می توانند این منطقه را در اولویت انتخاب های خود قرار دهند و تعطیلات تابستانی خود را در این منطقه خوش آب و هوا و با جاذبه های دیدنی بی نظیر سپری کنند.

آب و هوای منطقه فیلبند در فصل بهار بسیار خنک و معتدل می باشد البته براساس پیش بینی های هواشناسی آب و هوای این روستا در یک روز می تواند بسیار متغیر بوده و چندین جو را در چند ساعت با فاصله مشاهده نمود. در این منطقه می توان ۷ ماه از سال را پوشیده از برف مشاهده نمود و با شروع فصل بهار شاهد جریان چشمه ها و رودها خواهیم شد که بر زیبایی شرایط اقلیمی این منطقه می افزاید.

زمستان منطقه فیلبند
زمستان منطقه فیلبند

جاذبه های دیدنی منطقه فیلبند مازندران

منطقه فیلبند با داشتن جاذبه های دیدنی و طبیعی بی شمار توانسته است نظر و توجه بسیاری از گردشگران و مسافران را به خود جذب کند. یکی از دیدنی های این منطقه دریای ابری می باشد که با حضور در این مکان می توان گذر ابرها را از زیر پاهای تان مشاهده کنید که این امر یکی از انگیزه های اصلی حضور گردشگران به منطقه فیلبند می باشد.

پوشش گیاهی زیبای این منطقه و طبیعت سرسبز آن یکی دیگر از دیدنی هایی می باشد که در سفر به این مکان ماندن در خانه حیف خواهد بود. امام زاده یحیی و امام زاده قاسم از دیگر جاذبه های دیدنی روستای فیلبند بوده که برای رسیدن به این امام زاده ها بایستی مسیر کوهنوردی را طی کنید که در ارتفاع های جنوبی روستا واقع شده اند. امکانات و خدمات مناسبی در اطراف امام زاده ها وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها بهره مند شوند.

فیلبند

مسیرهای دسترسی به فیلبند

برای دستیابی به این منطقه ابتدا بایستی به مقصد جاده هراز حرکت کنید و پس از اینکه حدود ۱۴۰ کیلومتر از تهران دور شدید به جاده فرعی روستای فیلبند تغییر مسیر دهید با اینکه این جاده قدیمی برای طی کردن با ماشین چندان مناسب نمی باشد اما طول مسیر کوتاه بوده و حدود نیم ساعت راه است در این مسیر رسیدن به منطقه فیلبند مازندران چشم اندازها و طبیعت بی نظیر و خیره کننده ای را مشاهده خواهید کرد.



مطالب مرتبط