آویدر نگین منطقه سیسنگان نوشهر

آویدر نگین منطقه سیسنگان نوشهر
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی گردشگری
  • تاریخ انتشار 25 بهمن 1398

سد آویدر نوشهر

آیا تا به امروز فرصت بازدید از سد آویدر نوشهر را داشته اید؟ آیا می دانید این دریاچه با داشتن طبیعتی بی نظیر و بکر از معروف ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران می باشد؟ ایران کشوری پر از جاذبه گردشگری با طبیعتی بی نظیر و چشم اندازهای خیره کننده می باشد که می توان گفت شمال کشورمان یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناطق بوده و با داشتن شرایط اقلیمی خاص و طبیعتی بکر و دست نخورده در اولویت بسیاری از گردشگران و مسافران می باشد، که در این مقاله می خواهیم به معرفی سد آویدر نوشهر بپردازیم . دریاچه بی نظیر و دیدنی آویدر با داشتن چشم اندازهای بی نظیرش و با داشتن یک جزیره کوچک سرسبز که در میان آن به زیبایی می درخشد و چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد. این دریاچه در نزدیکی جنگلی به نام سیسنگان واقع شده است که تقریبا در ۳۰ کیلومتری شهرستان نوشهر قرار گرفته است. این دریاچه در روستایی به نام صلاح الدین کلا واقع شده و همین دلیل به نام دریاچه صلاح الدین کلا نیز شناخته می شود.

این دریاچه مصنوعی جهت مصارف زمین های کشاورزی روستاهای پایین دست احداث شده است. در اطراف این دریاچه چشم اندازهای بی نظیری وجود دارد که این مکان را به منطقه ای تفریحی تبدیل کرده است و گردشگران در سفر به این منطقه می توانند لحظات ناب و پر از هیجان را سپری کنند و با وجود امکانات و خدمات بی نظیر می توانند از این سفر تفریحی نهایت لذت را ببرند. از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در این منطقه می توان به تعدادی آلاچیق، سرویس های بهداشتی، رستوران و بوفه ،ایستگاه دوچرخه سواری و قایقرانی و موج سواری اشاره نمود. گردشگران می توانند در این سفر در بخش های جنگلی پیک نیک جالب و پر از هیجان را برای خود برپا کنند. برای رسیدن به سد آویدر باید از سمت نوشهر به سمت رویان حرکت کرده و دقیقا بعد از پارک جنگلی سیسنگان بعد از پمپ بنزین به راست بپیچید و وارد روستای صلاح الدین کلا شوید که در این مسیر بعد از طی حدودا ۵ کیلومتر به دریاچه آویدر نوشهر خواهید رسید.

دیدنی ها و تفریحات سد آویدر نوشهر

از جمله دیدنی ها و تفریحات سد آویدر نوشهر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–    قایق سواری : از پرطرفدارترین تفریحات دریاچه می توان به قایقرانی اشاره کرد

– موج سواری : از جدیدترین امکانات تفریحی که به تازگی در مجموعه سد آویدر راه اندازی شده است می توان به باشگاه موج سواری اشاره کرد که از جذاب ترین و پرهیجان ترین گزینه های پیشنهادی ما به شماست.

–    ماهیگیری : این دریاچه با توجه به وسعت زیاد محل مناسبی برای رشد موجودات آبزی می باشد و می توان بعضی از گونه ماهی های مختلف را در این دریاچه مشاهده نمود.

–    اسب سواری : در این منطقه، امکان اسب سواری برای مسافران و گردشگران مهیا شده است.

–    دوچرخه سواری : در اطراف دریاچه آویدر مسیرهایی برای دوچرخه سواری فراهم شده است که می توانید با دوچرخه سواری از طبیعت لذت ببرید.

آب و هوای سد آویدر نوشهر

سد آویدر در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا و در دامنه کوهستان با پوشش جنگل قرار گرفته است به همین دلیل دارای رطوبت کمتری نسبت به شهرهای ساحلی است و در شش ماه اول سال از هوای خنک و معتدلی بهره مند می باشد با توجه به این شرایط اقلیمی بهترین زمان سفر به سد آویدر نوشهر فصل بهار و تابستان می باشد. علاقه مندان حضور در این منطقه و بازدید از زیبایی های آن می توانند با سفر در این فصل از سال لذت و فرصت بازدید از دریاچه زیبا با طبیعت بکر را داشته باشند. البته در فصل پاییز نیز با مشاهده پوشش گیاهی بی نظیر این منطقه حال و هوای خاصی در آن مشاهده می شود که بر زیبایی منطقه می افزاید که می توان گفت فضا و جو بسیار رویایی برای سفر دو نفره به وجود می آورد.



مطالب مرتبط