ماسال و روستای اولسبلنگاه

ماسال و روستای اولسبلنگاه
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی گردشگری
  • تاریخ انتشار 17 بهمن 1397

ماسال و روستای شگفت انگیز اولسبلنگاه یکی از رویایی‌ترین و پرمخاطب ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان است که با جاذبه های دیدنی اش گردشگران و توریست های زیادی را به خودش دعوت می کند. همجواری ماسال با کوههای تالش در کنار کوهپایه ای بودنش دست در دست هم گذاشته تا طبیعتی منحصر به فرد را خلق کند که هر بیننده ای با دیدنش شیفته این شهر شمالی شود.

روستای اولسبلنگاه نیز یکی از روستاهای پرطرفدار در ماسال است که امکان ندارد سالانه میزبان هزاران گردشگر نباشد. اگر اینبار قصد سفر به استان گیلان را دارید و می خواهید ماسال را از نزدیک ببینید پیشنهاد می کنیم به روستای تمام عیار اولسبلنگاه سری بزنید و با راه رفتن در اقیانوس ابر، سفری رویایی را تجربه کنید.

ماسال و آب و هوای کوهپایه ای!

همه ما دلمان می خواهد وقتی حرف از شمال به میان می آید، به دنج ترین منطقه سفر کنیم و از هوای بارانی و مه آلود لذت ببریم! درختان سرسبز و کوههای سر به فلک کشیده تالش، ماسال را به یکی از بکرترین و زیباترین مناطق گردشگری و توریستی تبدیل کرده است که افراد زیادی را برای خرید ویلای جنگلی در قلب خودش تشویق کرده است.

آب و هوای ماسال کوهستانی و کوهپایه ای است و با آبشارهای خروشان، چشم اندازهای خیره کننده، غارهای هیجان انگیر و نواحی ییلاقی به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری استان گیلان تبدیل شده است.

روستای اولسبلنگاه

اگر بار سفرتان را بسته اید و می خواهید به ماسال سفر کنید، اولسبلنگاه را در اولویت قرار دهید! روستایی که شما را به قلب زیبایی ها می کشاند و جان تازه ای به شما می بخشد! اولسبلنگاه یک روستای فریبنده و چشم نواز است، خانه های چوبی و مردمانی که خوبی هایشان بی حد و اندازه است. جالب است بدانید: اولسبلنگاه به معنای ” درخت ممرز روی ارتفاع” است و با سبک ییلاقی اش روح آدمی را از نقاب دنیای مدرن به بیرون می کشد و می توانیم به معنای واقعی آرامش را در آغوش بکشیم.

زمانیکه می خواهید به این روستا بروید با جاده ای مملوء از درختان سرسبز و در هم پیچ و تاب خورده مواجه می شوید که با دیدنش زمان از یادتان می رود و به آن همه زیبایی خیره خواهید شد. این روستا یکی از جذاب ترین و بکرترین مناطق ماسال است که در بیست و پنج کیلومتری جنوب شهر ماسال واقع شده است که با خانه های چوبی و اقیانوس ابر در کنار جنگل های سرسبز می توانید روزهای هیجان انگیزی را تجربه کنید. جالب است بدانید: اکثر خانه های این ییلاق، چوبی بوده و با مناظر مه آلود زیبایی را به وضوح خواهید دید. قدم زدن در اقیانوس ابر از دیگر جاذبه های دیدنی  روستای منحصر به فرد اولسبلنگاه می باشد که می توانید با قدم زدن خودتان را به ارتفاعات این روستا رسانده و از چشم اندازهای بی نظیر ماسال لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی اولسبلنگاه

در این روستا می توانید زندگی به سبک روستایی را از نزدیک ببینید و صبح با صدای پرندگان و حیوانات از خواب بیدار شوید. کلبه های چوبی، کوههای سر به فلک کشیده در کنار آب و هوای دلپذیر هر کسی را سر ذوق می آورد. اولسبلنگاه با ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا و درختان درهم تنیده بهترین منطقه برای تفریح و گشت و گذار است. همچنین در زمان سفرتان به اولسبلنگاه می توانید اسب سواری کنید و لذت ببرید، این روستا اسب های اهلی و وحشی زیادی دارد که با دویدن در دشت ها تصویر زیبایی را برایتان به نمایش می گذارد. غالبا مردمان و روستاییان از این طریق به کسب درآمد می پردازند و شما با هزینه ای بسیار کم می توانید در ارتفاعات زیبا اسب سواری کنید.

اولسبلنگاه یکی از مناطق استان گیلان است که آب و هوایش معتدل و سرد است و در فصل تابستان هم هوای سردش حس متفاوتی را به شما القا می کند. به همین دلیل فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به ماسال و اولسبلنگاه می باشد. اولسبلنگاه ییلاقی با چشم اندازهای بکر و بی نظیر است که بوی طبیعتش جان تازه ای به بیننده می بخشد و با شروع اریبهشت ماه تا اواخر تابستان گردشگران و توریست های زیادی به این منطقه سفر می کنند.

بهترین زمان برای سفر به اولسبلنگاه

دسترسی به اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه در ماسال واقع شده است و شما بایستی برای دسترسی به این روستای زیبا از استان گیلان به ماسال رفته و سپس از طریق جاده گیلوان به ییلاق اولسبلنگاه برسید.

جان کلام

سفر به ماسال و تماشای روستای باشکوه و خارق العاده اولسبلنگاه رنگ اصلی طبیعت را به ما نشان می دهد و می توانیم با دیدن طبیعت خیال انگیز و بکر این روستا سفری بی نظیر را تجربه کنیم و با اقامت در خانه های چوبی زندگی روستایی را لمس کنیم و سفری تکرار نشدنی و یادماندنی داشته باشیم.



کلمات کلیدی
مطالب مرتبط