سفر به نوشهر و دیدن روستای کندلوس

سفر به نوشهر و دیدن روستای کندلوس
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی گردشگری
  • تاریخ انتشار 29 اسفند 1398

زیبایی های استان مازندران بر هیچ کسی پوشیده نیست و با سفر به هر یک از شهرهای این استان می توانید با دیدن طبیعت بکر و دست نخورده آن احساس آرامش کنید. روستای کندلوس یکی از جاذبه های گردشگری نوشهر در مازندران است که شما را به دنیایی متفاوت می برد. زیبایی خیره کننده روستای کندلوس هر گردشگری را شیفته خودش می کند به گونه ای که این روستای شگفت انگیز یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری کشور است و هر ساله توریست های زیادی به آنجا سفر می کنند. فضای سالم، طبیعت بکر، چشم اندازهای زیبا در کنار آب و هوای پاک و زلال کندلوس سبب شده تا به عنوان یکی از زیباترین روستای مازندران شناخته شود. اگر می خواهید با نوشهر و روستای کندلوس بیشتر آشنا شوید و سفری خاطره انگیز داشته باشید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نوشهر کجاست؟

بی شک نام نوشهر را شنیده اید! شهری با تمام زیبایی ها در قلب مازندران که زیبایی ها و جاذبه های گردشگری آن زبانزد خاص و عام است! شهری که از شمال به سواحل دریای خزر، از جنوب به رشته کوههای البرز، از شرق به نور و از غرب به چالوس وصل می شود. شما به راحتی می توانید به نوشهر دسترسی داشته باشید و از آب و هوای معتدل آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری نوشهر

نوشهر مملوء از جاذبه های گردشگری است و می توانید در مدت اقامت خود از تمام مکان های دیدنی این شهر شمالی دیدن کنید. آرامش در سواحل رویایی نوشهر احساس می شود. می توانید در پلاژها و رستوران های نوشهر لذت ببرید و از غذاهای محلی نوش جان کنید. پارک جنگلی سیسنگان، بندر نوشهر، روستای حیرت، رودخانه گردکل، ماشلک و خیرود تنها چند نمونه از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری نوشهر است که در سفرتان به نوشهر می توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. می توانید از بازار روز نوشهر خرید کنید و هر چیزی که دلتان می خواهد را در آن پیدا کنید. همچنین چشمه گردو یکی از پرآب ترین چشمه مازندران است که در غرب این استان واقع شده است و با طی کردن مسافت ۵ کیلومتری از شهر نوشهر به آن می رسید. این شهر غنی از جاذبه های دیدنی است که می توانید با دیدن آنها حسابی خوش گذرانی کنید.

کندلوس کجاست؟

کندلوس با طبیعتی باورنکردنی واقع در شهر نوشهر است که یکی از زیباترین روستاهای کشور لقب گرفته است. قدمت ۴ هزار ساله روستای کندلوس مثال زدنی است و می توانید به وضوح زیبایی های حیرت انگیزی را در این بهشت کوچک مشاهده کنید. این روستا علیرغم اینکه وسعت کمی دارد ولیکن مملوء از زیبایی هاست که روح تازه ای را به آدمی القا می کند و گویی پا به دنیایی متفاوت گذاشته اید که در وجب به وجبش طبیعت بکر و دست نخورده است! آرامش است و بس! این روستا در رشته کوههای البزر و در دره ای بنام زانوس قرار گرفته است که وجود چشمه سارها، جلوه خارق العاده ای به آن بخشیده است. خانه های روستایی با ایوان های کاه گلی اش جان تازه ای به این روستا بخشیده است که با دیدن آنها احساس آرامش خواهید کرد. آب و هوای کندلوس حرف ندارد و با دیدنی هایش جای هیچ حرفی را برایتان نخواهد گذاشت.

آبشار کندلوس

روستای کندلوس در قلب زیبایی هایش آبشار خاصی را گنجانده است گه گردشگران دقایق زیادی را برای دیدن این آبشار صرف می کنند. برای رسیدن به این آبشار باید یک ساعت پیاده روی کنید و به این آبشار ۱۰ متری برسید. می توانید با سفر به نوشهر و دیدن آبشار کندلوس یک سفر تکرانشدنی را تجربه کنید.

موزه کندلوس

اگر در گروه افراد ماجراجو و کنجکاو قرار دارید حتما از موزه کندلوس دیدن کنید. این موزه اولین موزه روستایی در جهان است که برای اولین بار در روستای کندلوس تاسیس شد. جالب است بدانید: در این موزه می توانید آثار تاریخی دوران قاجار همچون : بافته‌ها، پوشاک ،مجسمه‌ها، نقاشی‌های سنتی، ظروف و ابزارآلات فلزی و ظروف سفالی، چینی آلات و کتب خطی، نسخ خطی و دیگر اشیاء را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. این موزه در دو طبقه خلاصه شده است که یکی از مشهورترین موزه های روستایی دنیا شناخته شده است و گردشگران و توریست های بی شماری از آن دیدن می کنند.

امام زاده فضل و فاضل

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و دیدنی روستای کندلوس آرامگاه امامزاده فضل و فاضل است که با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از مکان های دیدنی و زیارتی روستای کندلوس است که می توانید از آن دیدن کنید.

جان کلام

کندلوس غنی از زیبایی های خیره کننده است که با خانه های روستایی، ایوان های کاه گلی، سقف های چوبی، کوچه های سنگ فرش شده و چشمه های آب معدنی یکی از زیباترین و منحصر به فردترین روستاهای مازندران است که در خودش جاذبه های دیدنی فراوانی را به نمایش گذاشته است. می توانید با اقامت چند روزه در این روستای سرسبز با آب و هوای کوهپایه ای سفری خوش و تکرارنشدنی داشته باشید.



مطالب مرتبط