جاذبه های گردشگری رویان و منطقه گلندرود

جاذبه های گردشگری رویان و منطقه گلندرود
  • نویسنده آرش احمدیان
  • دسته بندی گردشگری
  • تاریخ انتشار 17 بهمن 1397

جاذبه های گردشگری رویان مانند دیگر شهرهای مازندران سرسبز، منطقه ای بکر و دیدنی است که گردشگران داخلی و خارجی را به خود دعوت می کند. از آنجاییکه مازندران به عنوان قطب گردشگری شناخته شده است با داشتن شهرهای زیبا و توریستی یکی از استان های پرمخاطب است که در قلب خود، دامنه های جنگلی، آبشارهای مرتفع و زیبا، غارهای هیجان انگیز، آثار تاریخی و فرهنگی و رودخانه های پرآب را جای داده است که هیچ آدمی از دیدنشان سیر نمی شود. هر شهر این استان مملوء از جاذبه های گردشگری است و به همین دلیل گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند با دیدن جاذبه های دیدنی و شهرهای متنوع مازندران بهترین سفر را خواهند داشت. تعداد کثیری از افراد نیز با دیدن تمامی چشم اندازهای این استان و آب و هوایی که دارد، برای خرید ویلا جنگلی یا ویلا ساحلی اقدام می کنند تا در زمان اقامتشان با خیالی آسوده در ویلای لوکس و شیک خودشان اقامت داشته باشند. ما نیز می خواهیم در این مطلب در رابطه با جاذبه های گردشگری رویان و منطقه گلندرود مطالب مفید و مختصری را برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

رویان کجاست؟

رویان یکی از شهرهای استان مازندران است که در کناره دریای خزر و در غرب مازندران واقع شده است و شما می توانید بعد از عبور از نوشهر به رویان برسید، در واقع رویان شهری ما بین نور و نوشهر است و جمعیت آن تا سال ۱۳۹۰ چیزی در حدود ۷۲۰۰ نفر بوده است. در قدیم به رویان، علمده گفته می شود و بعدها به رویان معروف شد.

آب و هوای رویان

رویان از آب و هوای معتدلی برخوردار است و به دلیل ساحلی بودنش رطوبت بالایی داشته و در اغلب مواقع بارانی است. جنگل های سرسبز رویان از یک طرف و کوههای مرتفع البرز از طرفی دیگر این شهر را به یکی از بهترین مناطق گردشگری تبدیل کرده است که می توانید سفر به رویان را در لیست سفرهایتان قرار دهید و از آب و هوای خوبی که دارد نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های گردشگری رویان

جاذبه های گردشگری رویان زبانزد خاص و عام است و با داشتن آبشارها و جنگل های سرسبز نظر خیلی از گردشگران را به خود جلب کرده است که در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری رویان می پردازیم.

بازار رویان

بازار رویان یکی از جاذبه های گردشگری توریست ها و گردشگران است که با خرید از این بازار محلی، یک سفر به یادماندنی خواهند داشت. این بازار یکی از بزرگترین بازارهای رویان است که تمامی لوازم در آن وجود دارد و می توانید هر چیزی که دلتان می خواهد خریداری کنید.

آبشار کپ

از دیگر جاذبه های گردشگری رویان، آبشار کپ است که در مسیر رویان به بلده واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۱۷۲۵ متر از سطح دریا توانسته جزء آبشارهای مرتفع و زیبای مازندران قرار گیرد. جالب است بدانید: قرارگیری آبشار کپ در بافت جنگلی باعث شده تا در زمان بارندگی، اقیانوسی از مه، دور تا دور آبشار را احاطه کند و صحنه زیبایی را به نمایش بگذارد.

کافه دریا

اگر به دنبال یک رستوران بی نظیر با غذاهای خوشمزه هستید، رستوران کافه دریا را در لیست خود فراموش نکنید. در این رستوران کافی شاپ هم وجود دارد و می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

آبشار آب پری

یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری رویان، آبشار زیبا و بی همتای آب پری است. زمانیکه از شهر نوشهر به رویان می روید می توانید از جاده فرعی به سمت آبشار آب پری بروید. ریزش تخته سنگ در این آبشار جلوه بی نظیری را بوجود آورده است که می توانید به این منطقه بروید و از درختانی که در فاصله کمی از هم قرار دارند و  استراحت در کنار این آبشار زیبا لذت ببرید. این منطقه یکی از زیباترین مناطق است که جنگلهای انبوهش دست نخورده باقی مانده و از بهترین آب و هوا برخوردار است و می توانید با سفر به رویان از این آبشار زیبا دیدن کنید.

منطقه گلندرود

اگر می خواهید به منطقه گلندرود که یکی از جاذبه های گردشگری رویان است بروید، ۸ کیلومتر بعد از آبشار آب پری به این منطقه خواهید رسید. جنگل هایی مملوء از درختان افرا باعث شده است تا این منطقه از آب و هوای مطبوعی برخوردار باشد. در این منطقه پارک جنگلی برای راحتی گردشگران و مسافران ساخته شده است که از طبیعت بکر و امکانات خوبی برخوردار بوده و برای استراحت و گشت و گذار مناسب است.

جان کلام

 رویان از زیباترین شهرهای مازندران است که جاذبه های دیدنی همچون منطقه گلندرود، آبشار آب پری، آبشار کپ و بازار بزرگ رویان را در خود جای داده است. این شهر یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای شمال کشور است که انبوهی از دیدنی های طبیعت را در خودش دارد و می توانید با سفر به رویان، روزهای خوشی را سپری کنید.



مطالب مرتبط